Direktlänk till inlägg 4 juli 2014

Min åsikt

Av Linnea Lelle Nordberg - 4 juli 2014 01:23

We try to greate a world of peace and tolerance, but we are doing it wrong!

Vi försöker uppnå någon form av jämnlikhet.
Folk som säger vi är alla lika.
Men vi är faktiskt inte lika allihop,
Vi är alla mänskliga, men långt ifrån lika. Vi har alla olika personligheter, olika styrkor och olika svagheter,
Vi har inte alla samma vilkor att leva livet på.
Men när vi försöker få jämnlikhet med att attackera andra de då vi är på fel väg.
Vi spenderar tid på att argumentera saker som egentligen inte spelar någon roll.
Jag är svensk, jag är en kvinna,
Men jag ser inte på mig själv som något av dom sakerna.
Jag ser mig själv bara som "jag"
Och om jag vill lyckas i livet så är de upp till mig, jag tänker inte på att de finns andra folk som har de bättre en mig, en större chans att lyckas.
jag lägger inte ner energi på att klaga på andra.
Jag tycker inte om när folk klagar på andra helt utan andledning!
Är inte livet lättare om man bara fokuserar på sitt liv istället för att gnälla på någon annans?
Jag kan väll tycka att de borde finnas någon rättvisa här i värden.
Men den finns inte, vi kan inte skapa en värd där alla är lika, då har vi förlorat de som gör oss människor, våran olikhet, våran konstanta förändring, våra skapelser.
De skulle försvinna, vi skulle inte veta vad olikhets tänkande är.
Vi gnäller på partiet som inte tänker lika som andra, vi gnäller på folk som beter sig annorlunda.
Vi säger vi vill ha en demokrati en chans att få välja själv. men beter oss som att vi skulle vilja ha en diktatur struktur här i Sverige.
När ska vi inse att vi inte kan få fred genom att kriga mot andra.
Vi kvinnor kan inte förtrycka män bara för dom har förtryckt oss, (som att vi kvinnor säger alla män är dumma i huvudet)
Dom "svarta" kan inte förtrycka dom "vita" bara för de vita har förtryckt dom. Vi kommer inte få ett fridsamt samhälle genom att attackera den andra halvan.
Acceptera den du är för den du är,
Acceptera andra för den dom är,
Men framför allt snälla sluta gnälla på andra.
Lev dit eget jävla liv och skit i alla andras!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linnea Lelle Nordberg - 24 maj 2015 17:13

vart ska jag börja?  de var ett tag sen jag skrev, har inte riktigt kunna sätta ord på mina tankar och känslor. sen är de väll ingen hemliget att jag gömmer mig när de blir jobbigt. Jag kan väll börja med, att jag kommer klara 1:an, (med bra bety...

Av Linnea Lelle Nordberg - 11 april 2015 00:01

Vad gör jag för fel nu då? Jag vet inte hur jag kan reagera så konstigt på saker, Jag förstår inte hur jag blev så känslig. Jag ser mig själv som tålig, de folk säger brukar jag inte bry mig om. Men nu för tiden är de som att varända ord som är l...

Av Linnea Lelle Nordberg - 1 februari 2015 01:57

"tell me Peter what's your secret, how do you stay young forever?" Rädslan jag har för att växa upp, kan jag inte riktigt förklara. Men för mig, att behöva klara mig själv, känns som så svårt. Jag känner ibland som om jag hoppade över den tidiga...

Av Linnea Lelle Nordberg - 14 juli 2014 04:27


Vad gör jag vaken?Min sömn verkar ha sprungit bort,Får se om jag hittar den..Jag har insett att jag lever i en bubbla av förnekelse,I ett konstant försök att må bättre.Jag flyr hällre en att stå kvar när de blir jobbigt.Jag har sagt de förut "i'm a r...

Av Linnea Lelle Nordberg - 19 juni 2014 00:43


Vakna ganska sent idag, kände mig smått mör i kroppen, märktes att de var ett tag sen man var på gymmet, träningsvärk i så där alla delar av kroppen. Så blev en seg start på dagen, gjorde inte så mycket fram till kl 4 då jag tog cykeln ut till B-näse...

Ovido - Quiz & Flashcards